Eerst een beetje achtergrond. Volgens de documentatie die je hier kunt vinden, is het een goede praktijk om te beginnen met het opzetten van je Hyva-thema met de themastructuur zoals: Hyva/reset, Hyva/default-theme, Vendor/child-theme. Dit kan erg nuttig zijn als je denkt dat de TTM erg lang is en je verwacht meerdere thema-upgrades tijdens het proces, dat je zeer beperkte capaciteit hebt om Hyva tijdens de ontwikkeling te upgraden of je klant geeft gewoon niets om het ontwerp :)
Ik ben bereid te betogen dat het in bijna alle gevallen beter is om gewoon te beginnen met het dupliceren van het Hyva/default-thema en het thema te hernoemen. Dit heeft veel voordelen, zoals een schone tailwind.config.js, alle elementen zijn niet meer gestyled, dus het is gemakkelijk te zien of je daar aan moet werken of niet.
Maar, het belangrijkste voordeel is dat je op deze manier ervoor zorgt dat er geen branding-elementen lekken in het nieuwe ontwerp. Bijvoorbeeld als Hyva “text-red-600” gebruikt, wil je ervoor zorgen dat deze kleur exact de kleur is die jouw klant gebruikt in hun merkstrategie. Uiteraard geldt dit ook voor lettergrootte, regelafstand, koppen, randkleuren, enz. Mijn persoonlijke ervaring is dat de winkel gewoon niet "af" voelt als dit niet exact overeenkomt met het merkboek van de klant.
Ja. Dit zal wat extra tijd kosten tijdens de ontwikkeling wanneer Hyva een groot thema-update uitrolt. Echter, met tools zoals onze upgrade helper, zul je met groot gemak door elk gewijzigd bestand scrollen.